Vakantie Ierland, dag 1

Bye bye Holland, Hello Dublin! 🙂 Dag 1

Vandaag vertrok ik van NL naar Dublin ( zuid ierland ) om daar 10 dagen rond te brengen in the middle of nowhere met zn drieen met een schaap en zonder internetverbinding. Het leek me leuk om een soort van dagboek bij te houden 11 dagen lang van alles wat ik meemaak, een soort van reis dagboek. Tussendoor zal ik het leven hier filmen en op de 11de dag een kort filmpje laten zien van de vakantie. Hierbij het verslag van dag 1.


Ik begin bij waar het begon, bij Schiphol. Wat me opviel was dat het er erg sterk rook naar die rookworst van de Hema en naar die overheerlijke kaasbroodjes. Maar goed we gingen inchecken en toen alles geregeld was, moesten we 1,5 uur nog doorbrengen op schiphol. Ik besloot met Aliona te gaan winkelen. Ik heb uiteindelijk het boek The Hungergames gekocht en een extra large mentos ( zo’n buis waar 6 rollen mentos in zitten) voor in het vliegtuig. Want het bleek dat er in Schiphol geen kauwgom verkocht mocht worden ( omdat mensen het op de vloer zouden gooien?!? ) Maar goed, koop dus van te voren je kauwgom want Schiphol is geen mogelijkheid. Daarna hebben we even snel iets gegeten 1/3 kaas en sauzijs broodje en 1/3 muffin ( we waren met zn drieen dus we hebben alles in drieeen gedeeld 🙂 . Daarna moesten we voor 1,5 uur in het vliegtuig zitten. Tijdens het tijdschrift lezen ben ik gewoon lekker met mn mp3 speler in slaap gevallen…

Tijdschriftje lezen, muziekje luisteren en mentos eten 🙂

Toen we eindelijk uit het vliegtuig mochten en in de rij stonden voor paspoort controle mochten er geen foto’s gemaakt worden, ja dat had ik net iets te laat door…..

Geen toelichting nodig.

Toen we buiten waren scheen de zon, terwijl Ierland niet echt een warme vakantiebestemming is. En de geur, het rook zo lekker fris net weer wat anders dan die uitlaatgassen van de stad en wat een rust! Daarna zijn we even naar de Spar gereden met een huurauto om boodschappen te doen.

Cute bulldog die me een knipoog gaf ( of gewoon pijn had in z’n oog )

Wat me opviel was dat mensen hier aan de linkerkant van de wegreden inplaats van rechts. Daarna zijn we uiteten geweest bij The Goat . Inplaats van voetbal zaten er mensen hier naar rugby te kijken, en het was een beetje cafe achtig, lekker knus en gezellig. Helaas kreeg ik wel last van hoofdpijn en toen ben ik even naar buiten gegaan voor frisse lucht.

The Goat ( Mèeheeee )

Daarna probeerden we ons huisje te vinden. De mensen waren erg aardig en behulpzaam met het vinden van de weg, maar we zijn wel alle kanten opgestuurd en pas na 10 keer de weg gevraagd te hebben ( ik hou van overdrijven ;)en na ruim 3 uur zoeken hadden we het gevonden. Het was een erg schattig huisje met een rieten dak ( en 1 schaap ). Alles wat je nodig hebt zit erin het is zo’n lief klein schattig huisje met ouderwetse telefoons, lampen, meubelen en openhaarden, erg knus en sfeervol. Dit is het eerste huisje waarbij ik het plafond aan kon raken zonder op mijn tenen te hoeven staan! Met mijn 1.60 als lengte kun je misschien wel inschatten hoe klein de deurtjes waren en het plafond. Waar je wel op moet letten is dat je hier wel andere stopcontacten hebt ( zoo onhandig! ) dus neem adapters mee! We hadden van andere mensen gehoord dat het in Ierland’ 4 seasons in one day’ is, dus ik weet niet wat we kunnen verwachten…….

Vandaag was het best warm en de zon scheen volop, maar het heeft daarnet nog geregend dus ik ben benieuwd wat het morgen voor weer is.Ik heb net mijn koffer uitgepakt en zit nu met een kop thee, koekjes en chocola op de bank dit artikel te schrijven. Wat ik pas over 10 dagen kan posten want er is hier geen internetverbinding :(. Maargoed, het tijdsverschil is dat het hier 1 uur vroeger is dan in NL, dus voor NL is het nu 01:52 en voor Ierland 00:52.

Ik ben echt een avondmens en de meeste inspiratie en energie krijg ik dus ook s’avonds vandaar dat ik nu het artikel schrijf ( en ook omdat ik te lui ben om het morgen ochtend te doen ;). En meestal denk ik, ‘ ik onthoud wel wat ik heb meegemaakt’ maar ondertussen…., dus ik schrijf het liever van me af zodat ik mijn hoofd leeg kan maken voor andere dingen. Ik ben benieuwd wat er morgen te wachten staat en ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden om mijn langdradige verhaal te lezen!

Enjoy your day! ( evening )

X. Josephine

Leave a Reply

