Vakantie Ierland, dag 2

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 2.

Nieuwe dag, nieuwe kansen! Ik heb vandaag echt heerlijk uit kunnen slapen tot 11:30 en lekker ontbeten en muziek geluisterd. Toen ik wakker werd scheen de zon en toen we naar het strand wilde gaan bleek het keihard te regenen! :(. Maar we zijn toch naar het strand gegaan, ondanks de regen. Onderweg kwamen we een klein kraampje tegen die aardbeien en zelfgemaakte jam verkocht, ( die man verkocht aardbeien niet het kraampje) ondanks dat hij een enorme puist op z’n hoofd had, waren de aardbeien die we gekocht hadden erg lekker:)

De man met die enorme puist….

Ik wil het nu echt opeten….

Yum!

Eenmaal aangekomen was er een heel lief vlindertje die niet kon vliegen. Ik heb een goede daad vericht door de vlinder op het blaadje neer te zetten, goed van me hè.

Kijk nou wat een schattig vlindertje!

Kijk nou wat een schattig vlindertje!

Weer een schattig vlindertje….

En weer….

Maargoed, we waren op het strand aan het wandelen toen plotseling de zon begon te schijnen! Ik heb gelijk mijn bikini aangetrokken en in de zee gezwommen en het was best warm!

En opeens kwamen er een heel schattig hondje..

en nog een schattig hondje

op het strand 😀

We zijn na het strand naar een stadje gelopen en ja toen het begon te stormen kon ik niet geloven dat ik een halfuurtje geleden nog lekker in de zee aan het zwemmen was! Het was dus een stadje, maar het leek eerder op een dorpje. Er was bijna niemand te bekennen ( hoe kan het ook anders met noodweer en op een zondag ). Er waren allemaal kleine leuke winkeltjes bijv. een oud snoepwinkeltje en het zag er zo snoeperig uit, met al die glazen potten gevuld met snoep en die heerlijk chocolaatjes en de geur van zoetige zaligheid. Ik kon het niet laten om hier eens flink in te slaan ( en natuurlijk nog cadeautjes te kopen  ). Ook heb ik onderweg nog 3 beauty salons gespot, allemaal zelf opgericht. En ik heb nog een aantal dingen in de drogist gekocht.

Traditional Sweet Shop ❤

im in heaven :3

Toen het nog harder begon te regenen hebben we bij een patisserie geschuild maar we hadden zo trek dat we naar het dichtstbijzijnde eetplekje zijn toe gerend. Dat ‘eetplekje’ werd een fish and chips zaak, dus dat hebben we ook gegeten.

Fish & Chips

We zijn daarna nog even gaan wandelen en naar een typisch Iers cafetje gegaan om koffie te drinken. Eenmaal thuis aangekomen ben ik heerlijk 1 uur lang wezen douchen. Daarna zijn we op de bank geploft met thee en lekkers en hebben we een komische/rare film gezien waarvan ik de titel niet meer weet. Ik lig nu in mn bedje muziek te luisteren en dit artikel te schrijven. Het is hier nu pas 00:17 dus dat is vroeger dan gisteravond. Wat me vandaag opviel waren de palmbomen die hier groeiden, want ja een land dat kouder is dan ons koude kikkerlandje hoe kan die nou palmbomen hebben? Maar geloof me, ze waren er toch echt. Ook heb ik de conclusie getrokken dat dat 4 seasons in 1 day verhaal echt waar is, het begon met zon, regen, heel veel zon, storm en nu is het rustig. Net zoals het nu in mijn hoofd is, nu ik dit zooo interessante verhaal heb uitgetypt :). Als je dit een te lang verhaal vond om te lezen, nou dan krijg je het de komende dagen nog zwaar! Maar voor nu sweet dreams voor de mensen die net zoals ik geen ochtendmens zijn en nu dus nog in hun warme bedje liggen.

Enjoy your day today, its vacation!

X. Josephine

Leave a Reply

