Vakantie Ierland, dag 3

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 3.


Ik werd rond 8 uur wakker, maar ik had geen zin om mijn bed uit te komen dus besloot ik maar verder te slapen en muziek te luisteren. Ik keek naar buiten, en het was somber, grijs, grauw het weer waar ik niet van houd. Maar goed, zoals altijd begon het met het ontbijt en die zelfgemaakte jam van gisteren was echt lekker ! :). Na het ontbijt besloten we om naar een kasteel te gaan en dan naar de stad, dus dat hebben we ook gedaan. Maar toch zat ik niet goed in mijn vel, toen ik me opeens besefte dat het maandag was. Voor de mensen die het nog niet weten, i hate mondays. En misschien is het toeval dat ik juist me niet goed voelde op ee maandag. Want het weer bepaald ook hoe ik me voel, en dat was dus slecht. Ik vond het als monday hater, het dan ook erg raar dat de eerste maandag van de maand hier een feestdag was. Maar we hoefden tenminste niet te betalen voor de parkeerplek :). We kregen een rondleiding van een erg aardige mevrouw, in een kasteel. En het kasteel was echt zooo interessant .Een heel hoog gebouw met al die muren en trappen van steen en een grasveld, kunnen jullie een beetje begrijpen hoe fascinerend dat is om daar uren naar te kijken!? Nee, ik ook niet -_-….

Ja gewoon een foto van mij bij een kasteel, niets bijzonders….

een stenen muur, echt prachtig!

Daar zitten mijn dierenvriendjes! 😀

Ze vliegen weg 😥

Dag kasteel, het was leuk je gekend te hebben….

We zijn daarna nog even iets gaan drinken en we zijn nog even in een dorpje geweest.

Iets drinken namelijk….

een grote koffie met veel schuim 😀

Muziek luisteren tussen de bloemetjes 😎

En opeens begon het zonnetje te schijnen 🙂

‘We buy you clothes for 80 cent/ KG! :p No, thanks 😕

Aaaww, wat zielig, ik ga gelijk haarspray kopen :3!

Superman!

Opeens lagen er allemaal skittels op de grond SCHOCK

Wie gooit er nou skittels op de grond! Ze zijn zo jammie 😦

Allemaal cute hondjes….

Omdat op maandag de winkels niet open waren ( behalve de supermarkt ) , gingen we een wandeling maken. Zeg gerust een kruistocht want het is niet niks om de steile hellingen op te lopen met een slechte conditie, muziek luisteren hielp mij om door te zetten. Maar eindelijk aangekomen op het hoogste punt van de berg, was dat prachtige uitzicht die lange wandeling wel waard. Het zal er misschien wat minder spectaculair uitzien op de foto, al die bergen, huisjes en struiken maar als je het met je eigen ogen ziet zul je begrijpen wat ik bedoel.

En toen werd het donker 😈 ….

uitzicht tijdens het wandelen

Bloempie

high five with shoes

WOW, wat mooi!

Even foto’s bewerken 🙂

Yep, that’s me! 🙂

Ik was beneden van de berg een superlief katje tegengekomen, die moest ik natuurlijk fotograferen!

MIAUWW!

KIJK nou wat een CUTIE!! :3

😯

groepsfoto!

Put your hands up in the air!

Toen we genoeg hadden van de natuur hebben we nog even kort boodschappen gedaan in de supermarkt. Toen we een jongen rond de 20 vroegen wat hij deed ( kwa uitgaansmogelijkheden ) gaf hij stug antwoord. ‘ ‘Ja er zijn niet echt nachtclubs maar soms ga ik wel iets drinken met vrienden’ ‘ En je kunt s’avonds zwemmen of naar de fitness, en we hebben 1 heel kleine bioscoop zo’n 50 km hiervandaan’. Toen besefte ik dat ik wel heel gelukkig mocht zijn om in Amsterdam te wonen. Het begrip bioscoop is voor hun iets speciaals maar ik ben vorige maand wel 5 keer naar de bioscoop geweest! ( wat ik voor mij bijzonder veel was ). Het viel me ook op dat er heel vaak bordjes aanwezig waren met de tekst: ‘ Mind your head ‘. Ik dacht eerst dat het iets betekende van: ‘Vergeet iets niet ,of maak je hoofd leeg?! Maar het betekende: ‘Pas op voor je hoofd’… -_-. Ik had echter pas later door dat dat er stond omdat de huizen zoo klein waren. Ja ik hoef daar met mn 1.60 niet op te letten, wat voelde ik me suf. Maar goed, we hebben gewoon thuis avond gegeten, groene curry met noedels als jullie er geïnteresseerd in waren ;). Daarna ben ik een beetje misselijk op de bank geploft met de muziek aan ( zoals gewoonlijk ) en heb even mn iphoto library opgeruimd. Want er stonden 5000 foto’s op en als ik nog verder wil gaan met fotograferen heb ik wel iets meer ruimte nodig dan minder dan 1 GB. Nu staan er 4700 foto’s op dus dat schiet niet erg op.  Het word steeds vroeger dat ik een artikel schrijf want nu is het 22:00. Ik had vandaag dus mijn dag niet, maar omdat morgen de maandag voorbij is en er beter weer is voorspeld, kan het alleen maar beter worden toch? 🙂 Ik ga nog even verder met het verwijderen van foto’s. En don’t forget, iedereen heeft wel eens een keer z’n dag niet, maar het leven is niet perfect. Probeer gewoon de volgende dag te beginnen met een lach! 😉

Enjoy your next day ( voor degenen die vandaag ook een rotdag hebben ).

X. Josephine

Leave a Reply

