Vakantie Ierland, dag 5

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 5.

Vandaag is de helft van de vakantie over, en zoals altijd gaat de tijd veel te snel :(. Ik moest vandaag dus vroeg op omdat we gingen we wandelen, ik moet zeggen dat het me allebei goed afging. Maar ik begin even bij het begin. Na het ontbijt zijn we 2 uur met de auto gaan rijden naar een tourist office voor informatie waar we zouden kunnen wandelen. En daarna moest ik nog 1 uur in de auto doorbrengen, ik zou eigenlijk een lijstje moeten maken met verveeltips…. We maakten een stop bij een teashop zoals ze het hier noemen. Eigenlijk een plek om te lunchen voor high tea. Ik heb daar best veel gegeten maar het was wel lekker! :).

Hot chocolate…

En er zaten marshmallows in! 😀

Mijn lunch…

niet compleet zonder scones!

Toen we waren aangekomen op de plek van bestemming, was er een heel leuk kraampje waar er spullen werden verkocht voor toeristen. Ik heb daar een ring en een magneet gekocht en ik ben echt superblij met de ring, ook omdat ik met de man van het kraampje heb onderhandeld en nu had ik de ring voor de helft van de prijs gekocht want ik vond de ring best duur… Maar de man van het kraampje was echt heel aardig echt een ladiesman want hij maakte allemaal grapjes en gaf ons veel complimenten. Ik vond hem zo grappig, dus ik heb een foto van hem gemaakt hij heet micheal trouwens…

Dus dit is michael, en er viel me iets op…..

Misschien ben ik de enige die het ziet, maar ik vond hem verdacht veel op de varkentjes van angrybirds lijken 😆

Geef toe, die tanden lijken gewoon precies!

Moet je die snor nou zien, mensen we hebben dat varkentje gevonden! 🙂

Er was beneden ook een mooie begraafplaats, meestal vind ik die echt vreselijk omdat er dan geen leuke sfeer is en het er verlaten en versleten uitziet. Maar je kunt zien dat er veel aandacht aan is besteed en ik heb even rondgekeken. Op alle begraafstenen stond het woord ‘erected’  dat betekent opgericht, maar daarnaast stond een hele lange rechte toren met een ronde bovenkant. Nou als jullie nou bedenken dat erected ook erectie kan betekenen, kunnen jullie met een beetje fantasie wel begrijpen dat dit gebouw niet echt op de juiste plek staat…

Ik onder een paar omgevallen begraaf stenen 8)

Erected, juist….

Maargoed, we gingen dus wandelen want daar ging het ook om. Ik zag er zo tegenop, maar met muziek met een beat en doorzettingsvermogen kom je aardig ver. Later lag ik een heel stuk voor op de rest, maar door de keiharde muziek de ik had aanstaan kon ik mijn ouders niet horen. Ik had dus regelmatig last van dat ik moest teruglopen en mijn voorsprong kwijt was , maar dat teruglopen vond ik veel erger -_-. Het was best zwaar wat het waren steile stukken en er was ook een plek met alleen modder dus moest je niet uitglijden. Maar toen ik bovenop de berg was aangekomen, wauw dat was de tocht echt 100% waard.

Uitzicht tijdens het wandelen

Maar eerst, bomen knuffelen! :mrgreen:

Boven op de berg

!!!!!!!!!!!!!!

een steen. BOEM!

en een plantje…

close up

Ik begon bij dat meer, en ik eindigde bij een berg.

Dat uitzicht was echt meer dan prachtig ik kon wel uren doorblijven gaan met fotograferen en blijven stilzitten. Maar er waren veel te veel muggen de je gingen steken als je bleef stilstaan, daarnaast was mijn batterij van m’n camera bijna leeg en de geheugenkaart en mijn blaas vol. Toen we terug gingen waren Aliona en ik bij een meer en konden we de berg zien waar we hadden gelopen, en dat was echt best ver! Vincent vertelde me dat er een foto shoot was bij een boom aan de andere kant van het meer, maar die heb ik net gemist :(. Hij zei dat het ging om een shoot voor sexy lingerie en dat er allemaal fotografen en visagisten aanwezig waren.

De plek van de lingerieshoot

Op de terugweg hebben we nog iets gedronken terwijl die man van het kraampje zijn levensverhaal met ons deelde. We hebben kort boodschappen gedaan daarna en toen we thuis waren ben ik nog een halfuur in de auto wezen slapen.  Toen badminton gespeeld, gegeten, spelletjes gedaan en schapen gefotografeerd.

Uitzicht vanuit de tuin

Huisje, tuintje, autootje…

Mijn familie :mrgreen:

En toen was ik dit artikel aan het schrijven! Het is nu 23:25 ik heb het eerder gezegd maar ik doe het nog een keer, ik moet steeds eerder slapen vroeger wakker worden en de tijd vliegt steeds sneller voorbij. Straks ga ik nog even lezen in het boek de Hungergames ( die ik op schiphol heb gekocht ) waar ik gister aan begonnen ben, ik had de film al 2 keer gezien en dit boek leek me wel leuk. Nee, de echte reden dat ik ben begonnen is omdat ik me verveelde. Ik lees te weinig boeken nu er zoiets is uitgevonden als internet, maar hier heb je geen internetverbinding dus eigenlijk is dat de oorzaak van dat ik nu een keer een boek lees :).  Maargoed morgen ook vroeg op want ik moet van de tijd genieten die ik hier nog heb.

Enjoy your wednesday!

X.Josephine

Leave a Reply

