Vakantie Ierland, dag 6

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 6.

Vandaag was het echt de beste dag tot nu toe :). Voor het eerst sinds tijden was het weer echt heerlijk warm, het was 25 graden. Voor ons zou dat nu gewoon warm zijn, maar voor Ierland is dit een hittegolf! We konden dus lekker buiten ontbijten en gingen daarna naar het strand. Het was erg druk en ookal scheen de zon heel erg en was het 12 uur s’middags, ik was te eigenwijs en besloot me niet in te smeren want ik dacht: ‘ Ik verbrand toch niet…’. Nou ik ben dus wel verbrand en het doet best wel pijn :(. Maargoed, ik heb het boek de Hungergames zitten lezen, terwijl ik zat te lunchen ( niet echt toepasselijk gezien het thema ).

Even lezen…

Daarna ging ik de zee in, die net zo grauw is als in Nederland maar met blauw en groentinten erin. Toen ik schelpen wilde zoeken, viel het me op dat die hier niet/ nauwelijks zijn. Inplaats van schelpen zie je hier stenen, dus toen ben ik mooie stenen gaan zoeken -_-. Ik heb lekker gewandeld, in de zon gelegen, weer gezwommen en gelezen gewoon een beetje rustig gedaan. Hier zwemt bijna iedereen in zwem pakken  inplaats van bikini’s,zwembroeken en badpakken. We gingen daarna pizza eten op het strand.

Mmmmmm, pizza hawaii :3

Zonnetje :cool: Toen de zon onder ging in de heuvels ( want de zon gaat alleen in het westen in de zee onder ) gingen we naar huis. Toen we het strand afliepen zagen we alleen maar verbrandde mensen, die zijn dit weer hier niet gewend. In het begin schaamde ik me omdat ik dacht dat ik bleek was, maar ik was nog bruin vergeleken met de Ierse mensen hier. Dat komt omdat er in Ierland veel roodharigen zijn met een bleke huid, en als het ¾ van het jaar regent dan kan je ook niet echt bruin worden ( tenzij je onder de zonnebank gaat). Eenmaal thuis heb ik gegeten en ben ik gewoon tv gaan kijken en mijn iphoto  library ge-update, want ik heb nog maar 1 GB over :(. Kortom weinig gedaan dus weinig foto’s voor deze keer, maar de haal ik wel morgen weer in ;).

Terug naar huisje..

Enjoy your summerday!

X. Josephine

Leave a Reply

