Vakantie Ierland, dag 7

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 7. 

Vandaag is het de laatste dag in dit huisje :(. ‘ He maar je ging toch 11 dagen op vakantie?’ hoor ik mensen denken ( oké je kan niet mensen horen denken maar goed 😆 ). Ja dat klopt, maar vanaf morgen gaan we naar de westkust en naar Dublin om daar in hotels te slapen en de rest van Ierland een beetje te verkennen. Vandaag was het de leukste dag van de hele week want het was mijn dag. Het begon ermee dat we naar een stadje gingen om daar te lunchen met een milkshake en cheesecake die echt goddelijk lekker was.

Mmmmmm……….

Cheesecake in mintkleur :schock:

CUPCAKES!!! 😀

Smoothies and…

COOKIES, YUM!!!

My white chocolate raspberry cheesecake :3

Mijn goddelijke lunch dus…

Daarna gingen we beautysalons afstruinen, maar die waren of te vol te duur of te ver weg. Er was 1 beautysalon over en op de deur was een papiertje opgehangen met de tekst ‘ Close for lush back 2:00 pm.’ Dus om 2 uur s’middags stonden we klaar, en er was niemand. Na 10 min. Wachten wilden we de hoop al opgeven maar toen kwam ze net aangewandeld. Ik besloot om voor een manicure te gaan. Het eindresultaat was mooie verzorgde nagels gelakt met een nagellak die 2 weken lang blijft zitten,ik ben er echt superblij mee!

Close for Lush Back At 2:00 pm, niet dus -_-

Toen we klaar waren gingen we naar een ander strand want het was net zoals gister weer prachtig weer! Maar deze keer was het geen zandstrand, maar een strand van stenen. Een zandstrand is voor mensen in Ierland iets luxe, terwijl het voor ons erg normaal was. Het water was hier zoo mooi doorzichtig en dat vond ik erg fijn want als ik iets onder mijn voeten voel ben ik altijd bang dat het een krab of zoiets is. Nu kon ik het zien, maar ik heb een nieuwe angst ontwikkeld namelijk: zeewier. Ja, ik weet het hoe kun je nou bang zijn voor zo’n plant? Ik ben niet zozeer bang voor de plant maar eerder voor het gevoel dat er iets onder mijn voeten zit wat er niet hoort. Maargoed, we zijn daarna met de auto naar een havenstadje gegaan en hebben we daar weer fish & chips gegeten. Maar echt de lekkerste gefrituurde vis die ik ooit heb gegeten! Niet vet, lekker van smaak, mals en niet machtig. We moesten wel 40 min. Op ons eten wachten want het was er behoorlijk druk.

Het havenstadje

Bloempjes, roze bloempjes

In de rij voor fish & chips

lekker eten…

Tussendoor kijken naar een plek met bed & breakfast, en ik za er natuurlijk ook weer bij 🙂

de zonsondergang 😎

Toen we thuis waren heb ik een gedeelte van het huis  schoongemaakt en mijn koffer ingepakt. Het is nu 22:30 en lig lekker in bedje dit levensverhaal van vandaag  te schrijven die jij nu aan het lezen bent :). Ik heb nog steeds een beetje last van een verbrandde huid, maar nu ben ik wel lekker bruin :).Ik ga vandaag gewoon nog lekker genieten van mijn laatste dag in dit huisje en heb erg zin in wat er morgen op me te wachten staat :).

Enjoy your day and vacation!

X. Josephine

We besloten om nog even naar de pub te gaan want dat leek ons wel gezellig om op die manier de dag af te sluiten. Het is nu 00:15 en ben net thuis gekomen. Ik had even snel een jurkje aangetrokken en een te groot spijkerjasje want het was best koud. Toen we naar buiten stapten zag ik iets heel unieks, zo prachtig dat je er zelfs geen foto van kon maken en het alleen met eigen ogen kon zien. Namelijk  een sterrenhemel, zoveel sterren heb ik nog nooit gezien in NL omdat je daar te veel straatverlichting hebt. Maar in het dorpje waar we wonen is er geen ‘onnatuurlijk’ licht, dus je kunt het heel goed kunt zien. Tussen die miljoenen sterren zaten ook een paar wolken in een cirkel, het leek net op de melkweg. Ik zal dat moment nooit vergeten….. De pub was trouwenserg gezellig, ik heb white lemonade gedronken ( soort van bitterlemon ) en helaas werd hier niet gedanst. Ik ga nu lekker mn bedje in and il see you guys tomorrow. 😉

Leave a Reply

