Vakantie Ierland, dag 8

Ik heb vandaag gefaald. Ik schrijf dag 8 van mijn vakantie terwijl dag 9 bijna afgelopen is. Dat is omdat ik soms een beetje chaotisch en lui kan zijn en ik had gisteren zo’n 5 uur in de auto gezeten en, nou goed ik heb geen goede smoes ik was gewoon een beetje moe. Maar ik vond het raar om dag 8 weg te laten dus dan schrijf ik het artikel gewoon nu, omdat het kan. Het spijt me als het artikel wat korter is, waarschijnlijk omdat ik dingen vergeten ben en/of omdat ik gisteren niet zoveel heb gedaan. Maargoed dag 8…… 

Ik had die nacht op de bank geslapen, dat kwam omdat er in mijn kamer teveel muggen en beestjes waren de vorige nacht. Toen ik al de beestjes dacht weggejaagd te hebben en ik net het licht uit wilde doen kwamen ze weer. Toen heb ik heel veel, gewoon te veel muggenspray in de kamer gespoten in de hoop dat ze weg zouden vliegen, in plaats van dat ze weggingen bleven ze of vielen dood neer, ik had mijn kamer zo vergast dat ik niet eens in mijn kamer kon ademen. Dus ja, een beetje dom, echt zo’n Josephine actie -_-. Maargoed ik moest best vroeg op want we moesten om 10 uur het huisje verlaten en binnen die tijd douchen, aankleden, inpakken, ontbijten en schoonmaken. Toen we de auto ingingen heb ik de hele tijd zitten lezen, slapen, eten en muziek geluisterd. Toen kwamen we onderweg een bed and breakfast plek tegen en we wilde kijken of er nog een plekje was zodat we daar morgen konden verblijven. Maar het was een groot verlaten huis met een enorme boerderij. Er waren zooo schattige katjes en hondjes en toen we na een uur rijden weer terug kwamen was er nog steeds niemand, ik wilde die schattige beestjes niet alleen laten helaas, mochten ze niet mee naar huis :(. Maar we hadden nog niet opgeven, en gingen de boel verkennen. In the middle of nowhere, was een meer. Toen zagen we een mevrouw met een supperschattig hondje, was het toch niet zo verlaten als ik dacht ;). Maar dat hondje, Murley die kreeg z’n eerste zwemles awww…. :3

Mensen, maak kennis met Murley!

Awww….

Hondjes knuffelen is leuk 🙂

Toen we na het rijden bij ons verblijf waren aangekomen zag het er van buiten eerder uit als een kasteel dan een bed en breakfast plek. Het was erg ouderwets ingericht. Oude klokken,stoelen en het rook er nogal muf en oud. Niet echt de plek waar je graag dood wilt gaan aangezien er wel een  heel oude dame woonde. Het vorige huisje was ook een beetje ouderwets, maar sfeervol, klein en gezellig, dit was groot ongezellig en zelfs een beetje eng…  We gingen nadat we de koffers hadden uitgelaten, naar een groot hotel en daar hebben we warme choco gedronken en zitten computeren. Want we hadden nergens anders internetverbinding, maar na 10 min. Was de batterij van m’n laptop leeg :(, dus ik heb alleen mijn bomvolle mail kunnen checken. Daarna zijn we naar een chinees restaurantje gegaan, we waren de eerste en er was een awkward sillence. En ik houd niet van stiltes, tenminste niet ongemakkelijke. Na het eten kreeg ieder een gelukskoekje en op die van mij stond dat alles wat ik wil uitkomt, alles zal op z’n plek zou vallen. Nou leuk gelukskoekje, leuke boodschap maar ik vind de koekjes niet zo lekker op z’n zachts gezegd. Er was een box wedstrijd, Ierland tegen engeland. En om een beetje sociaal bezig te zijn gingen we naar een pub om te kijken naar de wedstrijd. Je zou Ierland kunnen vergelijken met Groningen, er is niks te doen. Een beetje wandelen, naar gebouwen kijken, naar het strand gaan en dan heb je het gehad. Voor Ierse mensen is zaterdag echt een uitgaans dag. Iedereen ziet er opgedoft uit in meters lange hakken en jurken, een heel masker make-up, nepwimpers en hair exstansions. Way tooo much for me. Ik vind het maar ordinair, maar dat is alleen mijn mening. Daarna zijn we nog gaan wandelen, en we kwamen een begraafplaats tegen. Vincent en Aliona moesten even een kijkje nemen. Ik vond het maar eng want het was echt pik donker, ik kon niet eens iets zien daar! Dus toen ben ik gaan wachtten en wachtten……

De begraafplaats, tumtumtum…

Op de terug weg was ik echt heel melig ik weet niet waarom, maar het was zo erg dat we zelfs terplekke op de grond gingen zitten om bij te komen. Ik wilde nog helemaal niet terug ik had nog teveel energie. Uiteindelijk gingen we naar huis, en gingen we gelijk slapen. Nou, dit was weer de saaiste dag. Nog net niet van m’n leven, maar het komt aardig in de buurt. Ach, dag 9 was al een stuk beter dus dat houd de boel een beetje in evenwicht…

Enjoy your life!

X. Josephine

Leave a Reply

