Vakantie Ierland, dag 9

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 9.


Vandaag moesten we weer naar een andere bed and breakfast vertrekken, maar eerst even het breakfast gedeelte. Het ontbijt was echt veel. Muffins, alle soorten fruit, koffiebroodjes,toast, zelfgemaakte jam. En ieder persoon kreeg of een scrambeld egg met worstjes en bacon of een gepocheerd ei met gerookte zalm. Ik ging deze keer weer op de vegetarische tour. Ik was vroeger vegetariër, nu niet meer maar ik eet heel weinig vlees, en als ik het eet, dan biologisch. Ik wist zeker dat het vlees hier niet bio zou zijn, dus toen koos ik voor de tweede optie.

Tafeltje dekje

Ja, ik had honger!

WOW, too heavy!

Dan maar een toastje met jam 🙂

Nadat ik me heb volgepropt met het ontbijt ging ik douchen, aankleden opmaken , inpakken. En toen kwam het hysterische gedeelte: ik was m’n mp3 kwijt. Ik kan niet zonder muziek, echt niet! Elke keer dat we hier gewandeld hebben had ik muziek nodig, elke keer als ik me verveelde, wanneer ik opsta, wanneer ik ga slapen en ik ken zowat de hele radio uit m’n hoofd. Na lang zoeken en nog steeds niets gevonden te hebben werd ik gek. Ik heb mijn hele koffer en bed en eigenlijk het hele kasteel overhoop gehaald. Ja, ik hou van overdrijven ;). Ik wist zeker dat ik  gisteravond laat de mp3 speler  naast me op mijn koffer heb gelegd. Ik begon aan mezelf te twijfelen en onderzocht alles nog 1 keer, toen ik mijn dikke vest pakte die ik bij het ontbijt aan had, zat mijn mp3 speler erin. Bleek dat ik hem onbewust 1 uur geleden heb gepakt en in mijn zak gestopt, om tijdens het ontbijt muziek te luisteren. Dat ik dat was vergeten, dit was een domme josephine actie take 2-_-. Nou, op dat moment moest ik alleen aan deze tekst denken: Ever tried, ever faild ,no matter. Try again, fail again, fail better :).

Daarna gingen we naar ons tweede bed and breakfast rijden. Die plek met al die schattige diertjes en een groot huis en boerderij. Er bleken dus wel degelijk mensen te wonen, terwijl het er verlaten uitzag en ze hadden nog plek. De schattige katjes en hondjes herkende mij nog en gingen gelijk op hun ruggetje liggen om geaaid te worden, aww wat cute! :3

De mensen die daar woonden waren erg aardig, en wat was het daar groot en nog best luxe! De sfeer was echt een stuk beter dan in het verblijf van vanochtend. We maakten even een praatje met de mensen en dronken thee met muffins, daarna zijn we naar een nepkasteel gaan kijken. Voor 10 min., want het kasteel was dus nep en het stonk  en toen heb ik een beetje express/ per ongeluk de boel met parfum vergast, niet echt slim but thats me….

We zijn daarna gaan wandelen en er waren frambozen en bramen en ze waren lekker… :). Maar ik heb er nog 40 gevonden en daar ga ik jam van maken!  😀 Het was weer 4 seasons in one day, dus we moesten regelmatig schuilen. Wat ik niet erg vond want elke 5 min. die ik had ging ik verder met het lezen van een boek. ik zat er zo erg in. Zelfs toen ik misselijk werd van het lezen in de auto over de hobbelige wegen kon me er niet van weerhouden om te stoppen. We zijn daarna een ijsje gaan halen terwijl het regende, omdat ik er zin in had, gewoon ik had honger ( ja alweer ) :).

We zijn daarna in een cafe/bar/restaurant achtig iets, iets gaan eten.  Geen goede Nederlands talige zin, ik weet het. Toen we weer terug bij ons verblijf waren, en ik kreeg te horen dat we hier internetverbinding hadden…. nou je weet het waarschijnlijk al wat ik toen ben gaan doen. Nu is het 22:30 en lig lekker in mijn nachtkleding in bedje muziek te luisteren as usualy en niks te doen. Ik weet niet wat ik heb deze week, maar ik eet de hele dag onbewust chocola. Chocopops bij het ontbijt, chocomel, de chocolaatjes die de bedienden achterlaten als je de rekening van het avondeten hebt betaalt. In NL geven ze je pepermuntjes, maar hier geven ze van die chocolaatjes met mintspul. After eight word het in NL genoemd, ik heb er trouwens net eentje ontdekt in mijn tas en een lolly :D! Maargoed,  ik ben nog helemaal niet slaperig dus ik ga lekker niks doen. Alleen 1 ding wil ik kwijt, wat gaat de tijd toch snel,  overmorgen zit ik weer in NL. En het grootste verschil met Ierland en NL was toch dat er geen internetverbinding was. Nu ik dat wel heb , komt NL steeds dichterbij …

Enjoy your lazy sunday!

X. Josephine

One thought on “Vakantie Ierland, dag 9

Leave a Reply

