Vakantie Ierland, dag 10

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, de 11de dag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 10. 

Vandaag had ik vreselijk slecht geslapen, en dat doe ik niet zo vaak. Ik was gewoon niet zo moe en had ALWEER ontzettende hoofdpijn.Goed, zoals ik gewend was kreeg ik vandaag weer een stevig ontbijt.

Mmmmmm….chocopops, maar ik heb wel gemorst oeps! 😳

Before…

After….

Daarna moesten we afscheid nemen, ook van de lieve katjes en hondjes 😦 Vandaag gingen we naar de stad Dublin, de dag waar ik me al deze hele vakantie op heb verheugd. We zijn eerst iets gaan drinken, en ik heb witte chocolademelk gedronken en het was echt hemels!

witte chocolade SP! ( superhemels )

Ook hier was een snoepwinkeltje, met snoep dat ze in de andere winkel niet verkochten. Dus ik heb weer flink ingeslagen!

Dat snoep zat me zo zielig aan te kijken zo van: Neem me mee! :(. Hoe kon ik het snoep daar laten liggen? Niet dus XD

Hoeveel kilo snoep is dit echt? Seriously, niet normaal…

Maar daarna gingen we de stad in, precies hetzelfde als in Amsterdam. Alleen had je dan bredere paden. Ik kwam ook Minnie Mouse tegen, alleen die keek heel eng naar me…

WTF?!

Ja we zijn dus gewoon winkels gaan kijken totdat ze dicht waren. Daarna gingen we fish&chips eten, voor de 3de keer al de vakantie.Jullie weten vast wel dat paardenrennen iets heel Engels is, maar in Ierland is hondenrennen heel populair! Dus we gingen naar rennende hazenwindhonden kijken, daar kwam het op neer. Ik vind de naam zo apart, er zitten 2 diersoorten en 1 element in: hazen, wind, honden ik snap niet echt die logica maargoed…..

Hondenracen, i like!

En leuke wolkjes….

Het was echt heel apart, maaaaaaar wel heel leuk! Er waren allemaal van die oude mannetjes die hun geld aan het vergokken waren. Want net zoals bij een paard, kun je ook geld inzetten op een hond! En die honden hadden zo grappige namen. Er was een hond die heette: ‘You must be joking’ haha, wat een grap! En bollyturbo en gorgeos beauty iets in die richting. Vincent had 5 euro ingezet op een hond die heette microwave? Het leek er op, en die hond werd eerste! We kregen 24 euro terug, dus hoeveel winst heb je dan? Juist 19 euro, en dat is niet niks.. Dus we werden natuurlijk getrakteerd 😀

Yeah, im not joking!

Ik heb 2 euro op die hond ingezet waarvan er ‘beauty’ in de naam verwerkt zat, maar ik werd 4de L. Het was in ieder geval een leuke ervaring en daarna zijn we naar huis gegaan. We liepen s’avonds nog door de straten van Dublin en we verbleven in een hotel met een pub, dus daar gingen we even een kijkje nemen…

Er was leuke muziek, maar ik voelde me niet zo lekker. Het is zo erg vervelend om de hele tijd hoofdpijn te krijgen, maar ik drink gewoon te weinig.

Nou, vergeleken met de andere dagen heb ik echt niks geschreven!

Enjoy the short story!

X. Josephine

Leave a Reply

