Vakantie Ierland, dag 11

Ik heb 11 dagen lang een ‘reis dagboek’ bijgehouden van de vakantie van Zuid-Ierland.Omdat ik daar geen internetverbinding had, post ik de verslagen na de gebeurtenis. Op de laatste dag, vandaag dus, laat ik een kort filmpje zien van da vakantie. Hierbij dus het verslag van dag 11. 

 Vandaag kon ik net iets moeilijker opstaan dan normaal, het duurde 45 min. Toen ik me daadwerkelijk klaar ging maken. Vandaag was de dag, ik ga weer terug naar NL. Het was zo onwerkelijk, ik zat met tegenzin mijn koffer in te pakken. Ja, we hoefden pas om 14:00 op het vliegveld te zijn, maar nu voelde je tijdsdruk iets wat je juist niet in de vakantie hoort te hebben. We sliepen dus in een hotel zonder bed en breakfast,we hadden nog wat beleg en brood en we hebben in onze hotelkamer ontbeten, tenminste ik niet want ik heb meestal een paar uur nodig voordat ik trek krijg en het was behoorlijk vroeg, We gingen eerst naar een museum, die ik meestal erg saai vind maar ik besefte me iets toen ik daar was. Waar ik later nog een artikel over ga posten . Daarna gingen we naar nog een museum en daar viel me hetzelfde op. Ik probeerde foto’s te maken van bepaalde schilderijen toen een bewaker vertelde dat het pas over 3 weken was toegestaan was om foto’s te maken, omdat over 3 weken er een nieuwe baas zou zijn met nieuwe regels -_-. Ze wilde geen uitzondering maken, maar we hebben ze afgeleid en heb ik de foto’s kunnen maken :). Daarna heb ik een smoothie gedronken en een scone gegeten.

Ik heb allen een foto van de milkshake, de scone was al opgegeten 🙂

We zijn een aantal galeries ingeweest en langs de drukke winkelstraten gelopen. Er was ook een cupcake zaakje :)……  

We hebben op het laatste moment nog bij een Indiaas restaurant geluncht, en ze hadden daar echt een van de lekkerste curry’s die ik ooit heb gegeten!  We zijn daarna snel de auto gaan halen en naar het vliegveld gereden. Eindelijk ingecheckt te hebben en alle winkels van het vliegveld van Dublin bekeken te hebben, sloeg de verveling toe. Ik probeerde muziek te luisteren, maar met al dat geluid op de achtergrond hoorde ik de muziek op z’n hardst niet eens. Op een gegeven moment spotte ik in de boekwinkel tegenover me, de andere delen van de Hungergames, en die ik toen heb gekocht. Want ik was echt verslaafd aan het eerste boek, maar die had ik alweer uit. Nadat ik boek 2 van de Hungergames had doorgebladerd, kon ik het vliegtuig in. 

Ik ben door blijven lezen, en die 1,5 uur ging echt heel snel! Het voelde vertrouwd, de gedachte dat ik wist waar ik was. Als je me in the middle of nowhere in NL zou plaatsen, zou ik de weg sowieso vinden en niet eens gestrest raken! In Ierland, zou ik me om alles zorgen gaan maken, zorgen die ik hier niet zou hebben terwijl het enige verschil is dat het een ander land is. We waren vrij snel bij ons huis aangekomen na een ritje met de tram. En het was echt heel warm! Ik ging alles even op een rijtje zetten, want nu moet je je normale leventje weer oppakken ondanks dat het hier ook vakantie is. Ik had zoveel vooroordelen, dat er veel regen zou zijn in Ierland, dat het er deprimerend uit zou zien, en dat het zelfs saai was. Alles is me enorm meegevallen, en ik kijk met leuke herinneringen terug op de vakantie.
Ik heb van afgelopen dagen een filmpje gemaakt met alle high lights van de vakantie, dus bij deze:
Enjoy watching!
X. Josephine

2 thoughts on “Vakantie Ierland, dag 11

Leave a Reply

