Candy from Dublin

Vandaag laat ik jullie al het snoep zien wat ik in Dublin heb gekocht. Er was alleen 1 klein snoepwinkeltje. Maar die zat wel bomvol met lekkere dingen die niet in NL verkrijgbaar zijn. Het heeft dezelfde producten als de online food shops waarbij je buitenlands eten ( snoep ) kunt bestelen. Denk hierbij aan de webshops usfoodz, americanfood4you en candyonline.  Vandaag kun je dus heerlijke, snoeperige eyecandy foto’s verwachten. Als je honger hebt kun je hier dus beter niet naar kijken! Maar men zegt dat je hongergevoelens juist wel verdwijnen van kijken naar eten, klinkt dat logisch?! Nee, maar dat is een ander verhaal….

Aero chocoladerepen

Aero toetjes

Aero chocola is voor mij heilig. We hebben in Nederland deze chocola ook, maar bij ons heet het dan Bros chocola en heb je alleen de smaken puur en melk. Er zijn 2 smaken, namelijk de originele smaak mint & chocolate waarvan ik de combinatie echt heel lekker vind ( lijkt op after eight ). En je hebt een nieuwe smaak orange & chocolate die ik ook erg lekker, ik kan geen favoriet kiezen! Het is dus chocolade met een soort van bubbeltjes chocola van binnen in de kleur groen ( mint ) of oranje ( orange ). Zoals je op de verpakking kon zien kosten ze 1 euro per stuk. Ik spotte ook de toetjes van Aero die in meerdere smaken verkrijgbaar zijn, ik ben erg benieuwd…

Chivers Jelly’s

Bereidingswijze en ingrediënten

Dan heb ik nog iets ongewoons, iets waarvan ik niet wist wat het was en niet wist wat je er mee moest doen. Ik vond het er leuk uitzien en ik vond het grappig aanvoelen, dus toen heb ik het maar gewoon gekocht! Het zijn Jelly’s van het merk Chivers en toen ik later de achterkant van de verpakking las snapte ik waarvoor het was. Je kan er namelijk limonade van maken! Dus eigenlijk is het gewoon drinken maar dan in een ‘vaste’ vorm. De smaken limoen en framboos leken mij erg lekker, de jelly’s zijn 1,50 per stuk.

Skittles en M&M’s

Skittles en M&M’s die zijn erg bekend in NL, behalve in deze smaken. Ik heb de skittels in de smaken crazy cores en crazy sours., en ik heb de crazy cores gelijk uitgeprobeerd en deze zijn écht GEWELDIG! Je hebt bij crazy cores 2 verschillende smaken in 1, en ik vind alle combinaties lekker. De skittles heb ik in de supermarkt gekocht, 2 zakjes voor 1 euro. En die M&M’s heb ik gewoon in het winkeltje gekocht voor 2,10 in de smaak coconut. Inplaats van een M op een M&M, staan hier palmboompjes op, zo cute! Net zoals het motto van Skittles namelijk: Taste the Rainbow :).

Hershey’s chocoladerepen en peanut butter cups

Ik was al erg benieuwd naar de Reese’s peanut butter cup van Hersey’s. Het zijn kuipjes met melkchocolade van buiten en pindakaas van binnen. Ja, de gedachte is misschien raar maar het smaakt precies zoals een broodje pindakaas met hagelslag, en die vind ik lekker. Deze heb ik ook in een supermarkt gekocht 80 cent voor in pakje met 3 cups. De chocoladerepen van Hersey’s waren 1, 30 per stuk. Het is erg dunne chocolade in de smaken: Cookies n’ Chocolate en Milk Chocolate with Almonds.

Ook heb ik 3 chocoladerepen gevuld met drank. 2 met Guinness ( een bier merk ), namelijk Dark chocolate truffle bar en Milk chocolate caramel bar. Dan heb ik nog een reep chocolade met Baileys, wat ik zelf echt heel lekker vind. Het is een soort van romige, zoete, toffee,caramel koffie smaak maar dan met alcohol. Dan heb ik nog daaronder een chocoladestaafje liggen, een typisch ijslandse lekkernij. Het is dus een chocoladestaaf met zoete drop eromheen. Het is wel wennen maar ik vind het wel lekker en apart smaken. De chocorepen kosten 3,80 per stuk en de chocostaaf 1,30.

2 grappige chocoladerepen

2 grappige chocoladerepen. Eentje met witte chocolade & roze snoephartjes en een chocoladereep met de smaak bubblegum met colaflesjes. Ik vind de repen er zo leuk en schattig uitzien! Ze kosten 4 euro per stuk.

2 chocoladerepen van Diary Milk

Nu 2 kleine chocorepen van Diary Milk in Mint Crisp omdat ik van chocolade en mint hou en Turkish Delight, waarvan de smaak moeilijk is uit te leggen. Je hebt van die turkse vierkante snoepjes die ruiken naar zoete rozen, ik kan de geur niet anders beschrijven gewoon zoete rozen. Ze kosten 2,50 per stuk.

Fanta in aardbeiensmaak

Achterkant Fanta blikje

Dan nog Fanta in aardbeien smaak! Je had ook meerdere smaken maar deze sprak mij het meeste aan. Het blikje kost 1,50.

Lolly’s

Dan nog lolly’s omdat ik daarvan hou. Ik heb 6 lolly’s van het merk Original Gourmet die erg groot zijn. En ik heb nog 2 mini chupa chups. De smaken van links van de foto naar rechts: Pomegranate Cranberry, Peaches and Cream, Toffee Apple, Bubble Gum, Wild Cherry, Butterscotch Sundea, Raspberry Vanilla en Choco Vanilla. De grote lolly’s kosten 1,20 per stuk en de mini chupa chups 80 cent.

XXL Mentos rol

Nog een XXL Mentos, waar 6 Mentos rollen in zitten van normaal formaat. In de smaak Berry Mix, die ik niet in Nederland ben tegen gekomen. De Mentos smaken in deze rol zijn: kersen, zwarte bes en framboos. De XXL rol koste 4,80 bij Schiphol.

Simpkins chocolaatjes

Als laatste: 2 doosjes met chocolaatjes van het merk Simpkins in de smaken  Orange & Lime en Strawberry en Raspberry. Kosten 4 euro per stuk.

Dit was alles wat ik heb gekocht, maar ik heb nog foto’s gemaakt van de andere dingen die ook te koop waren.

Fanta in druivensmaak

Muesli repen met marshmallows

Pop tarts

Hershey’s speciale donkere chocolade

Hello Kitty brownies en cupcakes

Nog meer grappige chocoladerepen….

M&M’s met frambozensmaak en donkere chocolade

Chewy Nerds

Coca Cola met vanillesmaak

Wat vinden jullie van Amerikaans snoep?

X. Josephine

4 thoughts on “Candy from Dublin

  1. de aero chocolade heb ik hier nu bij 1 winkel in de buurt hier kunnen vinden, in wassenaar bij de c1000 die hebben heel veel spul uit Engeland en Amerika. maar is zo heerlijk echt verslavend. Alleen jammer dat t zo moeilijk hier te verkrijgen is……

Leave a Reply

