Masker: Banaan en aardbei

Vandaag heb ik een DIY ( Do It Yourself ) masker gemaakt van banaan en aardbei. Het is algemeen bekend dat banaan de huid zacht maakt, en ik vind een aardbeien erg lekker ruiken en lekker om op te eten! Aardbeien bevatten zuren die goed zijn tegen acné, pigmentvlekken en huidveroudering en ze werken exfoliërend ( ondersteund dat er weer nieuwe huidcellen worden aangemaakt ). Het leek me leuk om deze 2 ingredienten bij elkaar te doen om te zien wat voor effect het zal hebben. Zijn jullie benieuwd? 

Ik heb al uitgelegd waar banaan en aardbei goed voor is, dus ik ga gelijk beginnen! De ingrediënten zijn niet duur, en met een beetje geluk heb je ze al allemaal in huis.

De ingrediënten en benodigdheden:

1 banaan
1 bakje aardbeien
1 kommetje
1 theelepel
honing

Het maken is erg makkelijk. Je snijd de banaan in stukjes, haalt de kroontjes van de aardbeien af en snijd ze,doet het in een kommetje 4 theelepels honing erbij en klaar is je masker! Ik heb een een halve banaan gebruikt en 4 aardbeien.

Het ziet er niet zo smakelijk uit, maar probeer je daar overheen te zetten. En zoals altijd heb ik weer teveel gemaakt……

Mijn gezicht voor het masker: 

Ik heb best wel veel last van onzuiverheden En vergeet je haar niet vast te maken!

Masker opgebracht

Na 30 min.

Eindresultaat

Na het masker van mijn huid eraf te hebben gehaald voelde mijn huid erg strak aan. Het voelde een beetje trekkerig. Mijn gezicht zag er frisser uit, alleen werd mijn huid na een paar uurtjes erg rood. Vooral bij m’n wangen, dus ik denk dat de aardbeien een beetje te agressief voor me waren. De volgende dag had ik nog meer onzuiverheden! :(. Dit masker is geen aanrader dus. Ik heb een erg ingewikkelde huid, mijn t-zone is erg vet en glimt daarom snel en mijn wangen zijn erg droog. Ik heb een gecombineerde huid maar het maakte mijn huid vèèl te droog.

Omdat het masker faalde heb ik voor jullie een recept voor een bananenmilkshake!

Ingrediënten en benodigdheden bananenmilkshake:

Halfvolle melk
citroen sorbet ijs
citroen limonade siroop
2 bananen
een mixer
een glas

Je pakt de mixer, snijd de 2 bananen in plakje en doet ze in de blender.

Doe driekwart van de citroensorbet ijs erbij, 1 bakje is 500 gram dus je hebt 375 gram nodig.

Voeg er dan een flinke scheut citroen limonade siroop erbij en heel veel melk tot je driekwart van de mixer gevuld hebt.

Mmm, YUM !En de aardbeitjes kun je lekker met wat poedersuiker opeten!

Enjoy your sweet sunday!

X. Josephine

3 thoughts on “Masker: Banaan en aardbei

  1. hahaha een goede oplossing voor een mislukt masker: gewoon een shake en opeten die aardbeien. Zonder poeder suiker gezonder 😉 . maar dat masker ziet er echt een beetje freaky uit…als het er af is denk je sowieso al oh dat ziet er echt beter uit!

Leave a Reply

