De leven

Het leven kan vaak ontzettend ***, ik bedoel vervelend zijn. Het zijn de kleine dingen die mij ècht heel blij kunnen maken, maar die kleine dingen kunnen ook zeer triest zijn die mij erg ongelukkig maken. Om maar een voorbeeld te geven, ik was ruim een week voordat de vakantie was begonnen aan het fietsen. Er was niks aan de hand, totdat ik boven me een groot doek zag hangen met de tekst:  ‘De scholen zijn weer begonnen!’ -_-. Misschien ben ik de enige, maar ik kan me zo ergeren aan dat soort dingen! Ik bedoel, je hebt nog ruim een WEEK vakantie en dan gaan ze je alweer aan school herinneren.  Sinds wanneer is 1 week vakantie geen vakantie meer? Vaak vind ik de zomervakantie te lang en ga ik me vervelen, maar dit keer wilde ik nog zoveel dingen doen. Maar aan school denken stond niet bepaald op mijn lijstje. Ik vraag me af wiens idee het wel niet was om dingen zo vroeg te melden, een soort wake-up call.  Mensen moeten nog bijkomen van de vakantie en wennen aan school en de pepernoten en chocoladeletters liggen nu al in de winkel! Sorry hoor, maar volgens mijn berekening begint sinterklaas pas over 2,5 maand?! Begrijp me niet verkeerd, het is leuk om cadeaus te krijgen, pepernoten te eten, samen te zijn met familie en suprises te maken  ( wat ik altijd doe ). Maar soms gaat het leven te snel, het idee dat er over een maand al dingen in het nieuws staan over vuurwerk en oud & nieuw. Ik weet niet wat het doel was om dit te schrijven, maar ik moest gewoon mijn verhaal even kwijt. Mensen die nu al eigenlijk zich aan het voorbereiden zijn voor morgen of voor later,en niet genieten van het NU. Dan is er nog iets, de kerstcollectie van Lush is al vanaf 2 oktober verkrijgbaar en ik ben echt gek op Lush! Ik vind de zeepjes, douche gels en jelly’s er zooo leuk uit zien, zeker die van de kerstcollectie. En de Snow Fairy douche gels die naar heerlijk geurende roze kauwgom ruiken Mmmmm….  Toch heb ik het gevoel dat ik word gedwongen om  vooruit te leven, omdat anderen het leven sneller willen laten verlopen. Door bijvoorbeeld de pepernoten nu al in de winkels te brengen, door mij te herinneren aan de kerst collecties, doordat ik iedereen weer met winter jassen zie rondlopen en dat de luchtige zomerdekens weer worden vervangen door dikke, warme dekens. Misschien is het omdat ik nu ouder ben, maar vroeger ging het veel langzamer en had ik veel meer tijd. Ik vind het erg jammer dat alles zo snel gaat en daarom probeer ook in het ‘nu’ te leven, maar na een tijdje kwam ik tot de conclusie dat je de toekomst niet kunt negeren. Door de tv, facebook, twitter, mail, reclame door alles in je omgeving eigenlijk.  Maar eigenlijk leef ik liever met dan zonder al die technische snufjes. Door dit te schrijven bedenk ik me ook hoe leuk het kan zijn om in de toekomst te leven. Als je in een stomme situatie zit zoals een saaie les, op je werk of je huiswerk aan het maken bent, dan is het goed om te weten dat er een einde aan komt. Dat je kan denken over dat leuke feestje die je over een week hebt of dat je straks van jezelf iets lekkers mag.  Wat was de reden om dit te schrijven?! Die heb ik niet, gewoon omdat het kan. Vanaf morgen zal er weer een beauty artikel komen. Zie dit langdradige verhaal maar als een personal update…

Enjoy now!

X. Josephine

4 thoughts on “De leven

  1. Ik vind je niet helemaal consequent: NU nog geen zin in Pepernoten maar wel de kerst artikelen Lush. Volgens mij moeten we in het NU wat minder consumeren. Ik heb trek in een chocolade letter van vorig jaar, want de koekjes zijn op (sorry voor mijn persoonlijke update)

Leave a Reply

