Review: haar producten van Aussie

Ik had veel goeds gehoord over het merk Aussie. Het merk is sinds oktober 2011 ook in Nederland bij onder andere de Etos verkrijgbaar. Maar volgens mij niet alle producten, dus heb ik flink ingeslagen toen ik in Ierland was! Zijn jullie nieuwsgierig wat voor effect dit op mijn haar had? 😉 

Ik heb 1 shampoo, 1 conditioneer en 1 haarmasker gekocht. De verpakkingen zien er mooi en vrolijk uit zeg! Deze verpakkingen zijn Limited Edition en ik weet niet zeker of deze ook in Nederland verkrijgbaar zijn, maar als jullie erg nieuwsgierig zijn kunnen jullie ook even een kijkje nemen op Ebay bijvoorbeeld. Ik begin met de volgorde hoe ik mijn haar was, dus begin ik bij de shampoo!

De Miracle Moist Shampoo is geschikt voor droog, beschadigd en een beetje ongelukkig haar ( zoals het staat beschreven ). De shampoo bevat macademia noten olie en belooft gehydrateerd haar in een goede conditie en zacht haar. De geur kan is erg zoet! Ik kan het het best omschrijven als een kauwgom geur, niet die bubbelicious kauwgom maar die ouderwetse lichtroze strookjes kauwgom waarvan de smaak snel verdwijnt. Ik hou van zoet en vind deze geur heel lekker ruiken, maar op je haar aan ruikt het niet bepaald fris. Het is een romige witte substantie met dezelfde dikte als alle andere shampoo’s, niet te dik en niet te dun. Helaas heeft deze shampoo niet voor mij gewerkt 😦

Dan de conditioner, die hetzelfde belooft als de shampoo maar alleen geen macademia noten olie bevat. Deze structuur is iets dikker en ook romig wit van kleur. Deze geur is heel anders, niet zoet maar het ruikt een beetje naar bloemetjes en heeft de geur van de haarproducten die de kapper altijd heeft. Ja sorry mensen, deze geur is nou eenmaal moeilijk te omschrijven ;). Alleen helaas werkte ook deze conditioneer niet zo goed voor mijn haar, het voelde wel zacht aan toen ik onder de douche zelf stond. Maar met eenmaal opgedroogd haar was dit product echt waardeloos voor mij.

En als laatste het haarmasker, het enige van de 3 producten waar ik wèl tevreden over ben! 🙂 Dit haarmasker is geschikt voor lang haar dat smeekt voor een behandeling, precies wat ik nodig heb! Het bevat onder andere Australische Eucalyptus en avocado olie. Deze geur is mijn favoriet, de geur is zoet, frisser dan de andere producten doet me denken aan de geur van de kapper. En het klinkt misschien raar maar ik vind dit product ook romig ruiken, net zoals de structuur dik en romig. Mijn haar ziet er mooi uit, niet meer pluizig maar diep gevoed, i like it!

De producten, inhoud en prijzen:

Miracle Moist Shampoo 300 ml: 6,99 euro

Miracle Moist conditioner 250 ml: 6,99 euro

3 Minute Miracle Luscious Long Deep Treatment 250 ml: 8,99 euro

Ook vind ik hun motto erg leuk: ‘There’s more to life than hair, but it’s a good place to start’ The Aussie Philosophy.

Wat vinden jullie van het merk Aussie?

Enjoy your hair!

X. Josephine

Leave a Reply

