Landen waar ik later naar toe wil…..

Ik hou van lijstjes maken, dit is dus zo’n lijstje met de landen waar ik later naar toe wil. Jullie kunnen op mijn blog dus wel meer lijstjes verwachten. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Enjoy! 

Parijs

Ookwel de stad van de liefde genoemd. Ik ben er zelf nooit geweest, maar de mensen die er wel geweest zijn omschrijven het als romantisch en sprookjes achting. Ook ben ik dol op macarons die daar vandaan komen. Als ik denk aan Parijs denk ik aan: de Eifeltoren, stokbrood, slakken, fransmannen met grappige snorren en de liefde.

Ook moet ik denken aan schattige vintage winkeltjes, een stad die er kunstzinnig uit ziet ( aparte stoeptegels, smalle straatjes niet zo recht en modern, maar knus en gezellig ). Ik ben echt nieuwsgierig of mijn verwachtingen wel of niet uit zullen komen als ik er naartoe ga. Misschien zat ik er helemaal naast of niet, ik wil Parijs gewoon zien!!! 🙂 

Zuid-Afrika

In dit mooie land heb ik een deel mijn jeugd doorgebracht. Ik heb er in totaal 1,5 jaar op verschillende plaatsen onder andere Stellen Bosch en Kaapstad gewoond. Dit waren zonder twijfel de mooiste jaren uit mijn jonge jeugd, (want ik heb er nog wel een paar te gaan 🙂 )De zon scheen altijd, ik had een zwembad op het dakterras van school, de mensen waren altijd erg vriendelijk, de cultuur, het landschap was prachtig en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan… Als mensen denken aan Zuid-Afrika, denken ze in de meeste gevallen aan olifanten, giraffe, neushoorns, aapjes, de prachtige natuur enz. En ik kan jullie vertellen, dit is inderdaad allemaal waar! Ik kan met  volle 100% vertellen dat je zeker niet teleurgesteld zal zijn en je verwachtingen allemaal zullen uitkomen 🙂 Een andere manier van denken aan Zuid-Afrika zal zijn: armoede. Ik zal niet liegen en zeggen dat dat onzin is, maar Afrika is een groot land en het zal op andere plekken erger zijn dan op andere plekken. Maar ik heb weinig mee gekregen van de armoede, omdat ik 9 jaar oud was. Ook omdat ik met m’n moeder en tweelingzusje in het ‘rijkere’ deel van Zuid-Afrika woonde, want de euro is daar erg veel waard omgerekend naar randen ( de muntsoort in Afrika ). Er is een groot verschil tussen arm en rijk, of je woont in een huis ter grote van een villa met zwembad, grote tuin enz. Of op straat. Ik kan me alleen nog herinneren dat er aan zijkanten  van de wegen kilometers rijen huizen stonden gemaakt van vuilnis. En wanneer we naar het strand gingen met de auto en er was file, dat er dan allemaal arme kinderen aan kwamen gerend om sinaasappels te verkopen. Er bestaat niet iets als het ‘perfecte land’. Het denkbeeld met palmbomen, zon, zee en strand zal heus wel bestaan maar er zullen dan ook nadelen zijn zoals vulkanen en armoede bijvoorbeeld.Voor iedereen zal het perfecte land anders zijn. Maar als ik denk aan wanneer ik gelukkig was denk ik vaak terug aan de periode in Zuid-Afrika, en het komt dichtbij mijn denkbeeld van perfectie. Het lijkt me een ‘dream come true’ om later nog een keer naar Zuid-Afrika te gaan om herinneringen op te halen en te kijken wat er allemaal veranderd is. Conclusie: Als je op alle steden een beetje uit gekeken raakt, zal dit land je een boost geven van avontuur! 

                                                                                                                          Curacao 

Dit lijkt mij inderdaad zo’n land van zon, zee, strand en palmbomen! Ik heb er al veel over gehoord en gelezen, de uitgaansmogelijkheden, de mooie felgekleurde huisjes en het hoge shopping gehalte.Ook hou ik heel erg veel van eten, japans, thais, surinaams, italiaans noem maar op, ik lust het allemaal! Ik begin van het idee opzicht al water te tanden. Ik ben erg benieuwd naar wat hun cultuur is en wat zij daar eten. Dit lijkt me nou een leuk land om naartoe te gaan rond je 18de, relaxen met vriendinnen, lekker eten, winkelen en uitgaan. Wel nog een paar jaartjes wachten…. 

New York

Mijn nr.1 van landen waar ik graag naar toe wil, NEW YORK!!! 😀 Het lijkt me superleuk om later te gaan studeren in een ander land voor 1 à 2 jaar, en daar lijkt me NY perfect voor! Het leven is daar zo anders, alle gebouwen zijn daar dubbel zo groot ( ook eten) en ik zeg het voor de zoveelste keer, shoppen, shoppen en nog eens shoppen!!! Ik heb laatst cheesecake gemaakt, en het schijnt dat die daar overal verkrijgbaar is en dan wel 10x zo lekker als in Nederland. Ik wil zoveel mogelijk plekken van de wereld zien, en NY lijkt me echt een ‘eye opener’. 

India

Er is eigenlijk 1 reden waarom ik hier naartoe wil en dat is vanwege ‘holy’. Holy is een feest in India, misschien ken je het wel als ik het omschrijf. Bij dit feest is iedereen blij en vrolijk met gekleurde poeders in de weer aan het gaan, het lijkt me zo leuk om dit een keer in het ècht mee te maken. Volgens mij is dit 1 van de feesten waar de blijheid van de hele bevolking van India met een dikke 100% stijgt. Ook omdat mensen in arme landen vaak gelukkiger leven omdat zij blij zijn met wat ze hebben en dat met liefde koesteren. Ja, dit lijkt me gaaf…. 

Australie

Een gevalletje apart als je het mij vraagt, het leven is daar zo anders. Dat is niet met een ander land te vergelijken, erg uniek dus! Kangeroo’s, koala’s, eetgewoontes die wij niet kennen ( bijv. eten van krokodil). En een groot uitgebreid stuk land met koetjes en kalfjes….   

Ik kan het moeilijk omschrijven omdat ik er nooit ben geweest, maar het lijkt me ook fantastisch om daar te fotograferen!

Zo, dit waren dus al mijn favoriete landen waar ik naar toe wil 🙂

Naar welk land zouden jullie naartoe willen?

X. Josephine

One thought on “Landen waar ik later naar toe wil…..

Leave a Reply

