Tag: No Shave November

Snorren. Volgens mij hoef ik niet langer meer uit te leggen hoeveel ik van snorren houd, of toch wel? Ik kwam deze superleuke tag tegen, en dacht: ‘Deze tag past bij mij, ik ga ‘m doen!’. Dus ja, vandaag een tag over snorren,beharing,scheermesjes en alles eromheen. Lees je mee?  

– Wat vind je van mannen (of vrouwen) met een baard of snor?
Voor vrouwen vind ik het best wel not done om een èchte snor te hebben, op je lippen dan hé? 🙂 Als ik aan snorren denk, denk ik gewoon aan snorren of mannen die een snor dragen. Wat best wel gek is aangezien snor  in het frans wel een vrouwelijk woord is: la moustache. Iedere vrouw heeft wel wat haartjes op haar bovenlip, dat is heel normaal, als het maar niet teveel opvalt. Ik vind mannen met een snor wel een grappige, aardige en zachte uitstraling hebben, als er maar geen etensresten en dat soort zaken in verstopt zitten.

– Is er een gekke plek die je scheert?                                                              Nee, ik heb geen gekke plekken waar ik me scheer. Ik heb wel lichte haartjes groeien op mijn vingers onder mijn knokkels. Deze haal ik soms weg met een nagelschaartje.

– Is er haar wat andere mensen wel scheren, maar jij niet?
De haartjes op mijn bovenlip, want ik heb niet veel ( donkere ) haartjes daar. Ook scheer ik mijn bovenbenen niet, wel mijn onderbenen en knieën. Maar op mijn bovenbenen heb ik niet zoveel last van haartjes.

– Scheer/wax je je benen net zo vaak in de winter als in de lente/zomer?
Wow, daar heb ik eigenlijk nooit echt bij stil gestaan…   Maar het antwoord is nee, in de winter scheer ik mijn benen veel minder. Ik heb dan toch een legging of lange broek aan, dat is wel zo lekker warm met dit weer 🙂

– Waarmee verwijder je het liefst haren?
Met een scheermesje verwijder ik haar op mijn lichaam en met een pincet mijn wenkbrauwen.

– Van welke producten die haar moeten verwijderen, heb je spijt dat je ze hebt gekocht?
Ik hoorde erg goede dingen over waxstrips,dus besloot ik die te kopen. Ik ontdekte dat dit niet bepaald handig voor mij werkte. Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar ik vind het pijnlijk en haalt mijn haartjes niet weg. Ontharingscrème had ik ook, en dat deed goed z’n werk. Het haalde goed alle haartjes weg, maar irriteerde enorm. Die stank vond ik nog wel het ergste, die chemische troep, daar ben ik nu wel klaar mee.

– Heb je een ramp verhaal?
Ik ben onhandig en heb ook rampverhalen, maar met een scheermes heb ik nog niet iets ergs mee gehad.Tenminste, nog niet….

– Wat is de langste tijd dat je je niet geschoren hebt?
Heb het niet bijgehouden, maar volgens mij heb ik ooit wel 4 maanden lang mijn benen niet geschoren. Mijn oksels doe ik sowieso altijd, anders voel ik me ongemakkelijk. Ik epilleerde mijn wenkbrauwen altijd en mensen zeiden tegen me dat ik daarmee moest stoppen omdat ik van die volle wenbrauwen had met karakter ( dit zijn trouwens niet mijn woorden ). Dus heb ik ze laten groeien, wat inderdaad best mooi stond. Het enige nadeel was dat ik me aan ieder wildvreemd haartje irriteerde, na een tijdje was ik alweer begonnen met epileren. Maar wat betreft wenkbrauwen is 2 maanden wel de max.

Enjoy your mustache!

X.Josephine

4 thoughts on “Tag: No Shave November

Leave a Reply

