Why i like December

Het is december! Ik kan me echt nog niet voorstellen dat over precies een maand het alweer 2013 is en 2012 is afgelopen. Ookal is het nog niet voorbij, ik vind het zo snel gaan, de tijd. December is een rare en magische maand voor mij, ik heb altijd ongeluk op 6 december op de 1 of andere manier. Maar in de maand december gebeuren ook de mooiste dingen, erg dubbel hè? 😉 Ik ga jullie uitleggen wat ik zo leuk vind aan december en wat ik minder leuk vind. Enjoy! 

warme truien

Ik vind die wintertruien zo leuk en comfortabel zitten! Ik vind dit echt een groot voordeel, heerlijk in zo’n warme trui kruipen, het liefst zo’n grote en dikke trui. Als je dan ook nog eens zo’n lieve dikke Garfield kat op je schoot of op je schouder hebt  zitten( net zoals op het plaatje hierboven ) dan is mijn dag helemaal goed.

tumblr_m9rhmgIxIy1rfywe3o1_500_largeWarme choco, koekjes, oliebollen en allemaal ander lekker eten…

December is ook de maand waar echt heel lekker wordt gegeten en dit komt grotendeels door de feestdagen. Bij sinterklaas lekkere pepernoten, bij kerst een groot kerstdiner en kerstbomen en bij oud & nieuw oliebollen. Ik hou zoveel van veel en lekker eten en eten is gewoon ook leuk en gezellig. En omdat het winter is, is er ook vaker warme choco verkrijgbaar, YUM! 

tumblr_mdheq1xUPb1r724jbo1_500_largeRendieren

Ik hou van dieren en vind ze gewoon grappig. Puur het idee dat ze worden afgebeeld als dieren die kunnen vliegen, maar niets voor niets rendieren heten. # Geen uitleg voor nodig.

15187_555625464464354_465668053_n_largesneeuw

Ik hou van sneeuw en hoop elk jaar dat het gaat sneeuwen. Ik bedoel niet dat zwarte, vertrapte, waterige sneeuw, maar die mooie, gladde, onaangeraakte, witte deken die dagen lang blijft liggen. Ik vind het zo mooi, jammer dat je dat weinig ziet in Amsterdam, maar bij ons in de tuin gebeurd dat soms wel. Dear December, let it snow! 

snoephuisjes, oftewel; gingerbreadhouse

Jullie kennen vast wel het sprookje; Hans & Grietje. Kunnen jullie je nog in dat sprookje een huisje van snoep herinneren? Nou, ik maakte die vroeger altijd rond deze maand, december. Ik heb het al heel lang niet meer gedaan, maar ik vond het vroeger 1 van de leukste dingen in het leven. Je bent lekker aan het knutselen met snoep en je eigen kunstwerkje aan het creëren en hierna kun je jouw snoephuisje een plekje geven om er vervolgens uren naar te kijken. Het klinkt kinderachtig, maar het is echt heel leuk! 

Winter

We hebben de herfst achter ons gelaten en nu is het winter! Ik vind winter leuk, gewoon omdat ik iets bijzonders heb met dit seizoen. Ja, het is koud en nat en vaak dan ook heel vervelend. Toch heb ik iets met de datum 6 december, dan heb ik altijd ongeluk. Ook gebeuren er heel vaak heel leuke en heel stomme dingen, ik heb in deze maand en seizoen de meeste ‘ups and downs’. Daarom is de winter zo bijzonder voor mij.

Kerstbomen

Ik hou van bomen, bomen knuffelen, bomen ademen kan dat?  en gewoon van een groene blaadjes en wortels stevig in de grond. Bomen zijn net zoals stenen mijn vrienden, en die mag dus niet ontbreken! Ik heb van mijn oma een mini kerstboompje gekregen die ik altijd rond deze tijd van het jaar mooi versier en optuig. Leuk met mooi kerstballen en lichtjes versieren, wat een heerlijk ontspannende bezigheid vind ik dat.

Vakantie

Het is al vrij duidelijk, in december is er kerst dus in december is er vakantie! Hoe heet dat dan? Nou mensen, dat heet kerstvakantie! 

tumblr_lqn1qq6ta91qi0fsuo1_500_large_large1Familie

Voor mij is familie alles, niet speciaal nu, maar zo is het altijd al geweest. Toch vind ik familie nog belangrijker door de feestdagen en doordat je het oude jaar afsluit en weer een nieuwe begint. Toen ik nog heel klein was, toen ik 6 jaar was, wist ik al wat dood was. Nou, wat heeft dood te maken met december? Niks. Maar toen dacht ik al in mijn hoofdje: ‘Als ik later dood ga, wil ik dat mijn laatste woord familie is.’ Ik heb dit nog nooit zomaar opgeschreven of aan iemand verteld, maar ik denk er nog steeds zo over. Om maar even aan te geven hoe belangrijk familie voor mij is.

Kerstliedjes en feestdagen

Dit zijn twee onderwerpen waarbij ik me afvraag of ik dit wel leuk vind of niet. Ik hou van kerst en ik hou van liedjes, maar als je deze twee combineert en 24/7 op de radio laat afspelen wordt ik gek. Er zijn wel liedjes die ik echt 50 keer achter elkaar kan luisteren, maar bij kerstliedjes heb ik er na 2 keer wel genoeg van, don’t ask me why. Dan de feestdagen, onder andere; sinterklaas, kerst en oud & nieuw. Natuurlijk vind ik feestdagen leuk, want je krijgt (meestal) schoolvrij en ik vind alles er om heen leuk; eten, cadeautjes geven en krijgen en samen zijn met familie.  Toch vind ik het vaak best ongemakkelijk, omdat ik het gevoel heb alsof iedereen opeens supergelukkig en blij moet zijn. Het gevoel dat je geforceerd word om die dag leuk te vinden, zo leuk, alsof het je beste dag uit je leven is. Ookal heb je een rotdag, een badhairday of wat dan ook, alles moet geweldig zijn! Hier kan ik niet tegen, dat geforceerde dat iedereen blij moet zijn. Ik vind wel dat je dankbaar moet zijn, maar dat is weer een ander verhaal. Je hoeft niet superblij te zijn, als je maar dankbaar hebt dat je samen bent en tenminste probeert te genieten van die dag.  tumblr_mcrfrqyd8l1re47gvo1_500_large

Wat vind jij het leukste aan december?

X.Josephine

Leave a Reply

