13 goede voornemens voor 2013

Het is bijna zover, het moment dat ik kan zeggen:‘ Bye bye 2012 and hello 2013!’. Ik weet niet wat het is, maar ik heb nog niet echt het feestachtige gevoel dat ik zou moeten hebben. Misschien dat als het bijna zover is en ik het vuurwerk zie dat ik er dan weer zin in heb. Ik wordt altijd heel zenuwachtig de laatste uurtjes voor het  nieuwe jaar, heel gek. Vandaag heb ik 13 goede voornemens voor jullie. Meestal doe ik niet aan goede voornemens ik kan me er nooit aan houden en vergeet ze ook meestal. Hier moet eens verandering in komen dacht ik zo, dus nu is het serious business ik ga me er nu ook aan houden of het tenminste proberen. 

tumblr_m3udcpgKWZ1ro6sw8o1_500_large #1 meer water drinken 

Deze voornemen staat al jaren op mijn lijstje, maar ik houd me er nauwelijks aan. Ik hoef niet perse water te drinken het gaat gewoon erom dat ik moet drinken. Ik heb sinds ik 4 jaar was vaak last van migraine aanvallen. Er zijn heel veel oorzaken, te vaak achter de computer, te veel stress, temperatuurwisselingen ( van een heel koude naar een heel warme ruimte bijv.) en op stip nr.1 te weinig drinken. Ik ben al een heel end op weg hoor, maar drink nog steeds te weinig. Als ik veel heb gedronken, drink ik 3 glaasjes per dag, maar meestal zelfs niets of 1 glas. Ik krijg gewoon geen seintje van dat ik dorst heb, alleen s’avonds bij het avondeten of voordat ik ga slapen drink ik. Dus, meer drinken!

#2 elke dag in mijn Q&A boekje schrijven

Ik heb mijn Q&A boekje voor Sinterklaas gekregen en ik wilde ‘m al heel lang. Ik hou van schrijven, maar ik ben niet zo’n persoon die elke dag keurig een dagboek bij kan houden daar ben ik te ongeduldig of eigenlijk te lui voor. Deze vragen zijn zo inspirerend en stiekem hoop ik echt dat het me gaat lukken om alle vragen te kunnen beantwoorden, ookal doe je met de boekje 5 jaar. Ik zou dan graag willen dat ik alle vragen van dit jaar beantwoordt 🙂

#3 filmpjes maken voor mijn blog

Lijkt me heel leuk maar ben er niet zo handig in, ik hoop dat jullie binnenkort mijn eerste filmpje kunnen verwachten. Wel van slechte kwaliteit, maar toch ik streef er wel naar uit om beter te worden.

#4 regelmatiger berichten posten

Ik kan geen dagboek bijhouden dus een blog wordt ook moeilijk. Ik doe het wel met veel plezier, daar niet van, maar er zijn heel veel dingen gebeurd op privéterrein waar ik nog niks over geschreven heb. Iedereen heeft het wel eens moeilijk dus je hoort mij niet klagen, maar ik wil ook van het leven kunnen genieten zonder van elk moment foto’ te nemen om die vervolgens te posten voor de site. Gewoon stilstaan bij de kleine en goede dingen en ik heb het gevoel als ik elk moment vastleg met mijn camera dat ik dan niet optimaal kan genieten, begrijpen jullie dat een beetje? Maar jullie gaan meer van mij horen, 2012 voelde voor mij als een proefperiode en nu is het echt begonnen!

#5 meer structuur in mijn leven en een eigen kamer

Dit heeft ook te maken met mijn thuissituatie en de reden dat ik niet zo vaak post. Mijn leven is een beetje overhoop gehaald, met als gevolg dat ik midden in een verhuizing zit die wel een paar maanden kan duren en ik op dit moment bij mijn oma woon. Ook staan al mijn spullen op wel 4 verschillende plekken, wat erg onhandig is als ik een artikel wil schrijven omdat al mijn spullen en ( make-up ) producten verspreid liggen over verschillende locaties. Het is zo naar dat ik zoveel inspiratie heb, maar dat simpelweg gewoon niet kan uiten op mijn blog op dit moment.

#6 overgaan naar de 4de klas

Dat komt wel goed denk ik. Ik moet gewoon minder lui zijn beter mijn best doen en denken aan het resultaat: een goede studie aan de universiteit en uiteindelijk een leuke baan.

#7 dagelijks ontbijten

Ik had eerst opgeschreven: ‘vaker ontbijten’ maar dat doe ik nu wel, nu ga ik een stapje verder elke dag ontbijten. Ik weet niet of ik het vol hou, maar doe natuurlijk wel mijn best.

#8 Eerst producten opmaken en dan opnieuw aanschaffen

Meestal koop ik een product waar ik blij mee dan, maar dan zijn er weer andere producten die je ook weer wilt kopen. Denk aan LE’s ( limited editions ) collector items en mooie ‘eyecandy’ verpakkingen. Allemaal redenen die ervoor zorgen dat ik heel veel verschillende soorten heb van 1 categorie, dit moet ik misschien even gaan minderen 😉

#9 Vaker mijn kwasten wassen

Hier hoef ik niet zo’n lange uitleg bij te geven, gewoon vaker mijn kwasten schoonmaken. En dan niet met Zwitsal olie maar met Zwitsal shampoo, want die 2 producten haal ik wel een door elkaar…

#10 Meer investeren in goede en duurdere merken

Ik ben er al mee bezig, maar soms geef ik liever mijn geld uit aan veel producten van budgetmerken dan 1 heel goed product, later heb ik dan spijt.

#11 Niks uitlenen en niks lenen

Dit wordt een moeilijke, want heel vaak lenen mensen spullen van mij en krijg ik ze uiteindelijk nooit meer terug. Ik moet ook niks uitlenen van anderen, ik geef het uiteindelijk wel terug, maar pas na een maand. Ik heb dan anderen dingen aan mijn hoofd en vergeet ik soms dingen.

#12 Meer slapen en eerder opstaan

Ik sta behoorlijk op tijd op hoor, maar op de een of andere manier zorg ik ervoor dat ik me op het allerlaatste moment toch moet haasten wat veel stres veroorzaakt. Hier moet wel verandering in komen, want soms wordt ik een beetje gek van mezelf 🙂 Ik ben een nachtmens en ik kan simpelweg niet eerder slapen dan 12 uur s’avonds, ik zal dan ook niet zeggen dat ik vroeger moet gaan slapen maar MEER.

#13 Er een mooi en goed 2013 van maken! 😀

En ik hoop natuurlijk dat jullie dat ook gaan doen 😉

Enjoy de laatste uurtjes van 2012 en een geweldig 2013!

X.Josephine

5 thoughts on “13 goede voornemens voor 2013

  1. Wat leuk, ik ben ook dit jaar begonnen met mijn Q&A boekje! Ik ben er echt blij mee, nu maar zien of we het volhouden haha 🙂 Nog een gelukkig nieuw jaar! xxx

  2. Ik heb op mijn eigen blog ook een goede voornemens blog geschreven, meer eigenlijk een doelstellingen blog. Ik vind het wel leuk om dat ook echt volgend jaar terug te kijken hoeveel dingen me nou echt daadwerkelijk gelukt zijn. Leuke voornemens heb je bij elkaar geschreven. Dat Q&A boekje vind ik wel intressant.

Leave a Reply

