Playing with make-up

DSC_8564Het begon allemaal met face charts, tekeningen van lege gezichten die je op kon maken voor de leuk of om je make-up looks en ideeën op papier te zetten. Ik heb ze ook gemaakt en ben ze helaas wegens verhuizingen weer verloren. Op het moment dat ik zin had om creatief bezig te zijn had ik geen printer bij mij in de nabije omgeving. Toen kwam ik op het idee om zelf face charts te maken, maar niet van die saaie gezichten. Ook had ik geen stiften en potloden bij de hand, omdat ik nooit teken.Toen ik een oplossing moest verzinnen en iets in gedachte had ging ik aan de slag. Ik heb tekeningen gemaakt en ingekleurd met make-up, misschien kinderachtig, maar stiekem vind ik ze nog goed gelukt ook. Enjoy! 

Nou teken ik nooit en ben ik er ook erg slecht in dus moest ik wel hulp inroepen van het wereldwijdeweb, onder andere youtube. Daar kun je heel veel filmpjes vinden hoe je bepaalde figuren moet tekenen, ik heb voor Sneeuwwitje en Stitch gekozen. Gewoon, omdat ik die het leukste vond. DSC_8440 Je begint dus met het maken van deze tekeningen, het lijkt mij niet heel erg interessant om deze stap voor stap te fotograferen maar op youtube onder de naam ‘Easy Drawing Tutorials ‘ vind je filmpjes om onder andere deze na te maken.DSC_8449 Ik raad je aan om zoveel mogelijk budget make-up te gebruiken of make-up die je bijna nooit gebruikt, anders is dat best wel zonde van de dure prijs of het product dat je nog graag wilde gebruiken. Als je de tekening hebt gemaakt en al je make-up bij elkaar hebt gesprokkeld kan je beginnen! En voor de mensen die het zich afvroegen, ja ik doe het gewoon op mijn bed. Want dat zit lekker.DSC_8452 DSC_8455 DSC_8457 DSC_8463 DSC_8465 DSC_8466 DSC_8471 DSC_8475 DSC_8491 DSC_8492 DSC_8486DSC_8497 DSC_8498 DSC_8503 DSC_8508 DSC_8509 DSC_8511 DSC_8516 DSC_8521 DSC_8522 DSC_8523 DSC_8526 DSC_8530 DSC_8537 DSC_8533 DSC_8542 DSC_8543 DSC_8546 DSC_8547 DSC_8548 DSC_8555 DSC_8564

Ik vond het echt heel leuk om te doen! Ik ben alweer bezig met twee andere tekeningen ,  misschien dat daar ook nog een artikel over online komt. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien en misschien gaan jullie ook wel lekker aan de slag?

Welke tekening is jullie favoriet en gaan jullie dit ook uitproberen?

X.Josephine

Leave a Reply

